Olen lähes aina aloittanut uuden työn kesän alkaessa. Pidän työskentelystä kesällä. Rauhallisista työmatkoista ja hiljaisista toimistoista. Perehdytys tehtävään voi olla lomien vuoksi olematonta. Kollegoilla on lomien vuoksi kiire joten en ehdi saada apua jos tarvitsen. Tällä hetkellä on vetämässä seitsemän hakemusta joissa viimeinen jättöpäivä oli kesäkuussa. Odottelen vielä yhteydenottoja. Nyt näyttää että talous kohenee kunnolla. Avoimia paikkoja on jopa kesän kynnyksellä paljon avoinna. Vaikka haluaisin rauhoittaa kesän niin töitä pitää hakea. Kesäksi ovat rekrytoinnit monesti hiljenneet mutta nyt näyttää että tämä kesä tulee olemaan poikkeus.

Olen alkanut epäillä arvoani työmarkkinoilla. Paikka jota haen on tullut uudelleen hakuun vaikka olen jo kerran hakenut tehtävää. Tämä on harmillista minun kannalta. Vaikka täytän kriteerit eivät yritykset jostain syystä halua palkata minua. Mikä auttaisi? Olen ohtinut kouluttautumista uudelle alalle. Voisi kehitellä omaa liiketoimintaa tai tehdä lempiharrastuksesta työ. Olen päättänyt että seuraava mediassa osaajien puutetta valittava henkilö saa minulta suoraa palautetta.